Szabad testhelyzet, szabad mozgás, saját ritmus

Szabad testhelyzet, szabad mozgás, saját ritmus modul

A képzések pontos időpontját és helyszíneit 2020 februárban tesszük közzé a 2020-2021 naptári évekre vonatkozólag.

Modulgazda

Dr. Bálint Balázs

szülész-nőgyógyász

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tematika, leírás

A tárgy képzési célja: Az alternatív, családbarát szülészeti ellátás gyakorlati bemutatása, különféle testhelyzetek és közegek előnyeinek és hátrányainak megismertetése.

 

Tanulási eredmények, kompetenciák

tudás:

  • Az alternatív szülészetben ismert helyzetek megismerése, azok menedzselése
  • A medikalizált szülészetben jellemző beavatkozások és szövődményei közötti összefüggések megismerése

attitűd:

  • Az anyák által kívánt szülési pozíciók és közeg elfogadása

 képesség, készség:

  • Az anya igényeihez illeszkedőbb alkalmazkodóképesség
  • A kórházi ellátásban megjelenő alternatív szülészeti helyzetekben való támogató segítség adásának képessége

 

Képzés főbb tartalmi, tematikai egységei: 

  • A WHO által definiált természetes szülés fogalma
  • Az egyes vajúdási és szülési testhelyzetek előnye és hátránya
  • Vízben vajúdás és szülés
  • Esetismertetések, videó

Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek

Előadás, esetelemzés, helyzetgyakorlat stb.

Követelményi, számonkérési és értékelési rendszere

  • Jelenlét
  • Aktív részvétel
  • Szereplés a helyzetgyakorlatokban

 Az értékelés módja: megfelelt / nem felelt meg

 

Irodalom

Kötelező: Varga, K. Andrek, A., Molnár, J. (2019): A szülés és születés minősége a perinatális tudományok megközelítésében. Medicina, Budapest

Ajánlott: 

  • Amis D., Healthy Birth Practice #1: Let Labor Begin on Its Own, The Journal of Perinatal Education, 23(4), 2014 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4235056/pdf/JPE_Vol023-004_A5_178-187.pdf
  • Ondeck M., Healthy Birth Practice #2: Walk, Move Around, and Change Positions Throughout Labor, The Journal of Perinatal Education, 23(4), 2014 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4235058/pdf/JPE_Vol023-004_A6_188-193.pdf
  • Green J., Hotelling B.A., Healthy Birth Practice #3: Bring a Loved One, Friend, or Doula for Continuous Support, The Journal of Perinatal Education, 23(4), 2014 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4235055/pdf/JPE_Vol023-004_A7_194-197.pdf
  • Lothina J.A., Healthy Birth Practice #4: Ávóid Interventions Unless They Are Medically Necessary, The Journal of Perinatal Education, 23(4), 2014 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4235054/pdf/JPE_Vol023-004_A8_198-206.pdf
  • DiFranco J.T., Curl M., Healthy Birth Practice #5: Avoid Giving Birth on Your Back and Follow Your Body’s Urge to Push, The Journal of Perinatal Education, 23(4), 2014 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4235063/pdf/JPE_Vol023-004_A9_207-210.pd
  • Crenshaw JT, Healthy Birth Practice #6: Keep Mother and Baby Together- It's Best for Mother, Baby, and Breastfeeding, The Journal of Perinatal Education, 23(4), 2014 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4235060/pdf/JPE_Vol023-004_A10_211-217.pdf
  • Cluett ER, Burns E, Cuthbert A. Immersion in water during labour and birth. Cochrane Database Syst Rev. 2018;5:CD000111. Epub 2018 May 16. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Cluett+ER%2C+Burns+E%2C+ Cuthbert+A

 

Oklevél, tanúsítvány

Az MPPPOT által kiadott tanúsítvány.

 

A képzések pontos időpontját és helyszíneit 2020 februárban tesszük közzé a 2020-2021 naptári évekre vonatkozólag.

 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.