D3. A családi egység / kötelék támogatása a korai gyermekágy idején

 

Időpontok & jelentkezés: A D3 modul összesen 5 alkalommal kerül a Családbarát Szülészet Pályázati Program keretein belül megtartásra:

2021. június 10. Budapest - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult. 

2021. szeptember 16. - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult. 

2022. május 19. - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult. 

2022. június 23.ESEMÉNY WEBSHOP

 

 

A modul felelős vezetője: Molnár Judit Eszter • klinikai szakpszichológus • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. 

 

A tárgy képzési célja: a gyermekágy napi gyakorlat során felmerülő helyzetek családközpontú megszervezés, az anya-újszülött egység maradéktalan tiszteletben tartása, a korai szoptatás optimális felételeinek biztosítása.

 

A képzés főbb tartalmi, tematikai egységei

  • Az anya-újszülött szeparáció rövid és hosszú távú következményei
  • Rooming in: az anya-gyermek egység működésének sajátosságai
  • Anyai kompetenciák kialakításának lehetőségei
  • Szoptatás a gyermekágyon: nehezítő tényezők feltérképezése, jó gyakorlatok
  • Az apa és család helye és szerepe a korai gyermekágyon
  • Kritikus helyzetek a gyermekágyon: esetmegbeszélések
  • A családbarát gyermekágy kialakításának kihívásai: nehéz helyzetek, jó gyakorlatok

 

Tanulási eredmények, kompetenciák

tudás:

  • a korai gyermekágy élettani és lélektani sajátosságai
  • az anya-újszülött egység, valamint az apa és a család mint társas támasz jelentősége a korai gyermekágyban
  • a szoptatást támogató és hátráltató körülmények a korai gyermekágyban

attitűd:

  • az ellátás során a szakember alkalmazkodjon a gyermekágyas anya és újszülött szükségleteihez, fontolja meg a családi egység támogatásának lehetőségeit a helyi körülmények ismeretében

képesség, készség:

  • empatikus, támogató jelenlét, pozitív kommunikáció

 

Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek: interaktív előadás, kiscsoportos munka, esetelemzés, helyzetgyakorlat stb.

Követelményi, számonkérési és értékelési rendszere: jelenlét a képzés teljes ideje alatt; aktív részvétel; helyzetbemutatás

Az értékelés módja: megfelelt/nem felet meg

Tankönyv: Varga, K. Andrek, A., Molnár, J. (2019): A szülés és születés minősége a perinatális tudományok megközelítésében. Medicina, Budapest

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.